Algemene voorwaarden

1. Algemeen 

De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Spier-it en een cliënt, tenzij beide partijen nadrukkelijk en schriftelijk bevestigen hiervan af te wijken. 

2. Reserveren (Afspraak maken) 

Een reservering kan telefonisch, per e-mail, via de online agenda op de website of anderszins gemaakt worden. Spier-it zal de cliënt ten alle tijden een bevestiging doen toekomen van de reservering. 

3. Betaling 

De cliënt dient direct na afloop van de behandeling het bedrag van de behandeling te voldoen. Dit kan per pinbetaling of in contanten. Eventuele producten kunnen op gelijke wijze worden afgerekend. 

4. Prijzen 

Prijzen of bedragen genoemd in de reserveringsbevestiging zijn geldig tot en met de datum van de reservering met een maximum van één half jaar. Prijzen of bedragen genoemd in de reserveringsbevestiging zijn bindend, tenzij tariefwijzigingen kenbaar zijn gemaakt of er overduidelijk sprake is van een typefout. Alle door Spier-it genoemde bedragen in de prijslijst, op de website en in advertenties zijn onder voorbehoud van type en zetfouten. Aanbiedingsprijzen in advertenties en/of op de website zijn geldig gedurende de aangegeven looptijd en/ of zolang de voorraad strekt. Vermelde prijzen hebben een BTW vrijstelling.

5. Annuleren 

5a. Bij niet tijdig annuleren (annuleren binnen 24 uur voor de datum van de reservering) wordt het gehele bedrag van de reservering in rekening gebracht. 

5b. Het verplaatsen van een reservering naar een ander moment en/of datum wordt beschouwd als zijnde een annulering waarvoor de onder 5a genoemde voorwaarden gelden. 

5c. In geval van een niet tijdige annulering kan Spier-it besluiten akkoord te gaan met een door cliënt zelf aangedragen vervanger. Cliënt blijft te allen tijde aansprakelijk voor de gemaakte reservering. 

5d. Indien Spier-it bij een niet tijdige annulering de vrijgekomen plaats/tijd alsnog kan omzetten, zal Spier-it het in rekening gebrachte bedrag van de reservering kwijtschelden, onder aftrek van 25 % administratiekosten. 

5e. Niet verschijnen op de in de reservering genoemde datum wordt beschouwd als een niet-tijdige annulering. 

5f. Niet tijdig verschijnen kan voor cliënt betekenen dat de in de reservering genoemde behandeling(en) niet of slechts ten dele kunnen plaatsvinden. 

6. Inspanningsverplichting 

Spier-it zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. 

7. Persoonsgegevens & privacy 

De cliënt voorziet de medewerker(s) van Spier-it vóór de eerste behandeling van alle informatie, waarvan de medewerker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Spier-it neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Spier-it behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt met de grootst mogelijke zorg in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Spier-it zal de gegevens van de cliënt niet verkopen, verhuren of anderszins aan derden verstrekken zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt. 

8. Geheimhouding 

Spier-it en haar medewerker(s) zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens of voorafgaand aan de behandeling of het bezoek. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie (bijv. verband houdend met de gezondheid). De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak Spier-it is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken. 

9. Aansprakelijkheid 

9.1 Spier-it en haar medewerkers zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de medewerker is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. 

9.2 Voor de gevolgen van ongelukken, ongevallen of verband houdend met een behandeling is Spier-it alleen aansprakelijk indien er sprake is van grove nalatigheid of schuld. In dat geval dient Spier-it schriftelijk aansprakelijk te worden gesteld. 

9.3 Spier-it is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen. 

10. Klachten 

Een klacht dient zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking, gemeld te worden aan de directie van Spier-it. Dit kan eventueel telefonisch. Indien de klacht niet direct naar tevredenheid van de cliënt wordt opgelost, dient de cliënt dit binnen vijf werkdagen na de eerste melding schriftelijk kenbaar te maken aan de directie van Spier-it. Spier-it beoordeelt de klacht opnieuw en zal, indien de klacht gegrond is, de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden. In dat geval zal, geheel of gedeeltelijk, restitutie plaatsvinden van de kosten van de behandeling waarop de klacht betrekking op heeft. 

11. Beschadiging en diefstal 

Spier-it heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Spier-it meldt diefstal altijd bij de politie. 

12. Cadeaucheque

Een cadeaucheque voor: een voetreflexbehandeling, massagebehandeling of een combinatiebehandeling is uw bewijs van betaling. Deze cadeaucheque dient u mee te nemen op het moment dat u deze wenst te verzilveren. Deze cadeaucheque is 1 jaar geldig en niet inwisselbaar voor geld. Wel is het mogelijk om met de  cadeaucheque een andere behandeling te ondergaan dan wat wordt vermeld op de cadeaucheque. Het verschil zal u dan moeten betalen als de gekozen behandeling hoger is, of wij schrijven voor de behandeling die minder heeft gekost een tegoedbon uit voor u.

U dient van tevoren een afspraak bij ons te maken en te vermelden voor welke behandeling u komt.

13. Gedrag 

Cliënten van Spier-it dienen tijdens hun verblijf al die handelingen na te laten, die in strijd zijn met de goede zeden en die de veiligheid, rust en orde kunnen verstoren. Indien men na één of meerdere waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Spier-it het recht de cliënt uit de behandelruimte van Spier-it te verwijderen, zonder recht op terugbetaling van gelden, en eventueel in de toekomst de toegang te weigeren. Dit artikel heeft tot doel de veiligheid, rust, orde en reinheid binnen Spier-it te waarborgen waardoor een ieder ongestoord op de juiste wijze van de faciliteiten en behandelingen gebruik kan maken. 

14. Gebruik maken van diensten en producten 

Iedereen kan in principe gebruik maken van de diensten en producten van Spier-it, met uitzondering van hen die lijden aan een besmettelijke ziekte, open wonden, huiduitslag of ziekten als epilepsie en geestesziek en tenslotte van hen die onder invloed van alcoholhoudende dranken, drugs of verslavende middelen verkeren. De beslissing omtrent toelating berust uitsluitend bij de directie van Spier-it. 

15. Recht 

Op elke overeenkomst tussen Spier-it en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

Volg mij:

© 2024 Spier-It. Alle rechten voorbehouden

Algemene voorwaarden